Stanowisko
Zarządu Polskiego Radia S.A. wobec wprowadzanych zmian w ofercie
programowej Programu 3
Kierownictwo Polskiego Radia S.A. bierze na
siebie pełną odpowiedzialność za osiągnięcia programowe wszystkich
anten PR S.A., stan finansów, ocenę pracowników i współpracowników.
Kierownictwu Radia, jak i dyrekcji Programu 3 nie chodzi o banalizację
i komercjalizację anteny.
Obecnie przeprowadzane ostrożnie zamiany w
"Trójce" nie są w 38-letnie historii tego Programu czymś wyjątkowym.
Zmiany w Programie 3 zachodziły stale: wprowadzano nowe audycje,
na antenie pojawiali się nowi dziennikarze.
Obecne zmiany dostosowują układ pasm oraz audycji
(czas nadawania, tematyka, charakter, dynamika, sposób prowadzenia
itd.) do trybu życia i oczekiwań podstawowej grupy odbiorców.
Jednych to irytuje, dla innych jest to sygnał: "uwzględniamy Państwa
oczekiwania i potrzeby". Zdajemy sobie sprawę, że zmiany programowe
wywołują często krytykę. Liczymy się z nią, zwłaszcza jeśli ma
merytoryczny charakter. Głosy słuchaczy stanowią jeden z ważniejszych
czynników, który uwzględniamy przy ocenie oferty programowej oraz
przyjmowanych kierunkach zmian. Decydujące znaczenie mają jednak
systematycznie prowadzone badania ilościowe i jakościowe.
Są już pewne pozytywne efekty wprowadzanych
korekt np. wzrosła liczba odbiorców porannego "Zapraszamy do Trójki".
W latach 90-tych "Trójka" jako program muzyczno-informacyjny
radia publicznego przyjęła na siebie główne uderzenie konkurencji
- nowopowstałych rozgłośni komercyjnych. W konsekwencji straciła
bardzo wielu słuchaczy, głównie młodszych.
Każdych 15 minut "Trójki" słucha kilkaset tysięcy
odbiorców. Traktując z szacunkiem wszystkie opinie, kierownictwo
Polskiego Radia S.A. będzie konsekwentnie działać na rzecz modernizacji
Programu 3.
Program 3 będzie i w przyszłości nowoczesnym
źródłem szybkiej i wiarygodnej informacji, rozrywki oraz różnorodnej,
starannie dobranej muzyki, a także miejscem aktualnych debat na
najważniejsze tematy
Kierownictwo Polskiego Radia S.A. stawia przed
dyrekcją Programu 3 klarowne zadanie: wprowadzenie takich zmian,
by przede wszystkim 20 i 30-latkowie uznali "Trójkę" za swój program,
a starsi słuchacze pozostali jej wierni i docenili stałe doskonalenie
oferty programowej.
Warszawa 26.06.2001
Zarząd Polskiego Radia S.A.
Za zgodność
Zespół Public Relations PR S.A.
Główny Specjalista
Barbara Haintze (podpis nieczytelny)
NASZ KOMENTARZ
|