strona główna  artykuły obrazkikalendarium o co chodzi Tajniak
podpisy (protest) podpisy (dymisja) popierają protest Księga gości


 Artykuły:

po co istnieje radio
Radio dla wszystkich?
Okiem widza ... uchem słuchacza ...
list do Gazety Wyborczej
list otwarty (coutry)
Trójką do tyłu
Wywiad z M. Niedźwieckim
Chat z Pawłem Kostrzewą
list do Andrzeja Długosza
    odpowiedź E. Smolara
    odpowiedź J. Grochowskiej
list otwarty do Juliusza Brauna
list do Eugeniusza Smolara
Trójka dołowana
V reforma - dramat
stanowisko zarządu PR
    nasz komentarz
Rzeczpospolita - listy
Krzysztof Daukszewicz
do komisji KiŚP Sejmu RP
Antena - Zmiany na gorsze?
list do Andrzeja Długosza 2
list do Andrzeja Długosza 3
wywiad z Michałem Olszańskim
wywiad z E. Smolarem
do Pani Minister Skarbu
    odpowiedź z Ministerstwa
Przekrój: Trójka nie do pary
Witold Laskowski - wywiad
Komu publiczne radio?

Trójką do tyłu


Eugeniusz Smolar (wiceprezes zarządu ds. programowych Polskiego Radia S.A.) złożył wniosek o odwołanie całego kierownictwa Programu Trzeciego. Wniosek przyjęto. Odwołany został więc Piotr Kaczkowski. Zastąpi go Michał Olszański. Nowy szef Trójki zapowiada aktywną walkę o słuchacza zmieniając dotychczasową ramówkę. Nowemu szefowi życzymy powodzenia!
Nasz komentarz:
Ponieważ słuchalność Trójki spada Eugeniusz Smolar zrobił zamach na Trójkę. Zamach to naprawdę odpowiednie słowo, bo jeżeli chce się walczyć z komercyjnymi nadawcami to trzeba się do nich upodobnić. A więc doradzamy - najlepiej zlikwidować cykl reportaży, serwisy informacyjne zaczynać od doniesień sensacyjnych, zlikwidować programy publicystyczne, zacząć wprowadzać nowe magazyny muzyczne (disco polo, disco, dance, techno, hip-hop, house...), wprowadzić konkurs z cyklu: zrób coś głupiego to damy ci co chcesz, Niedźwieckiego, Kaczkowskiego i innych trzeba przemienić na DJ-ów, Pana Sułka zamienić na Pana Kiepskiego... Czy taką Trójkę możemy sobie wyobrazić? Chyba pan Smolar nie wie dlaczego słucha się właśnie Trójki? Dla osobowości, które nadają kształt i sens swoim programom, gdzie to są ich programy, a nie prosto z komputera. Gdzie indziej można posłuchać jazzu, bluesa, country, smooth jazzu, rocka progresywnego??? Gdzie misja radia publicznego??? Pan Smolar jak i cały zarząd uważają, że słuchalność Trójki cały czas spada. Wie czemu - ale my też wiemy. Na promocję komercyjnych stacji wydaje się kilka razy więcej niż Trójki. Pan Smolar nowemu dyrektorowi nie da kilku milionów dolarów na promocję Trójki. Nie da też za rok i za dwa.
Trójka jako jedyna z kanałów PR w tempie zawrotnym podnosi zyski z reklam. Poprzedni dyrektor Trójki - Paweł Zegarłowicz - podał się do dymisji z powodu braku możliwości rozwoju Trójki (były za małe nakłady na radio, aby mogło się rozwijać). Pan Smolar twierdzi, że w programie nic się nie zmieniło. Więc chyba nie słucha Trójki. Pan Kaczkowski zmienił poranne pasmo "Zapraszamy do Trójki"(więcej informacji, szybsze tempo), przywrócił "Muzyczną Pocztę UKF", "PPP" (już dziś to jedna z najważniejszych audycji w historii Trójki), zmienił "3 Falę", zaprosił do współpracy Piotra Kosińskiego, powrócił na antenę Wojciech Mann, zmienił się sposób prezentowania reportaży i przede wszystkim - w ciągu roku jest kilkadziesiąt transmisji wielkich koncertów. Wystarczy? W żadnym innym kanale ogólnopolskim PR nie było takiej rewolucji w ciągu dwóch lat. Kto jest kto
Michał Olszański - wcześniej kierownik działu sportowego, prowadzi "Magazyn Expressu reporterów" TVP2.
Piotr Kaczkowski - prezenter muzyczny, popularyzator muzyki, autor książki, może się pochwalić trzema własnymi albumami ("Minimax" 1 i 2, "Jazda obowiązkowa"). Rozmawiał z największymi muzykami. Posiadacz kilku tysięcy płyt kompaktowych i analogowych. Nie ujawnia twarzy.
Eugeniusz Smolar - były szef sekcji polskiej Radia BBC, współtwórca i redaktor naczelny Inforadia - największej klapy w historii komercyjnych rozgłośni, wiceprezes zarządu ds. programowych PR

artykuł pochodzi ze strony: http://republika.pl/mediafm/info1.htm
(lato 2000)